W szkolnym holu zawisła gazetka informacyjna, która pokazuje, że realizujemy projekt "Muzyczny klucz do Europy". Jest to kolejna forma upowszechniania programu Erasmus+ i zachęcania do podejmowania tego typu inicjatyw.

Lekcję "W ogrodzie" przeprowadziłam po wizycie mojej klasy na pikniku ekologicznym. Tam, za zebrane wcześniej makulaturę i zużyte baterie, dzieci dostały sadzonki młodych drzewek. Był to dla mnie pretekst do przeprowadzenia zajęć przyrodniczo-językowych.
Ich celem było uwrażliwienie dzieci na piękno przyrody oraz nauka słownictwa w języku angielskim związanego z ogrodem.

CLIL to fascynująca metoda, która pozwala dzieciom uczyć się języka angielskiego przy okazji nauki innych przedmiotów.
Z angielskiego Content and Language Integrated Learning, czyli uczenie się gramatyki i słówek przy okazji.
Lekcje opierają się na tematach z życia wziętych z różnych dziedzin.

W dniach 5-6 kwietnia 2018 r. razem z p. Dominiką Lenarczyk-Paprocką brałam udział w seminarium szkoleniowo-kontaktowym "Aktywna tablica z eTwinning" organizowanym przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w Zamościu.
Ze szkolenia przywiozłyśmy cały zestaw linków do aplikacji, które można wykorzystać do przygotowania ciekawych interaktywnych lekcji.

Cambridge jest miastem znanym przede wszystkim z jednego z najstarszych i najlepszych uniwersytetów na świecie – University of Cambridge. Każdego roku wielu młodych ludzi z różnych stron świata pragnie rozpocząć swoją studencką karierę właśnie tutaj.

Podczas mojego pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyłam w spotkaniu z przedstawicielem uniwersytetu, który opowiadał o tym, co należy zrobić, aby dostać się na swoje wymarzone studia.

Moje zajęcia z języka angielskiego były bardzo intensywne. Trwały codziennie od 9.00 do 15.30. Pomiędzy poszczególnymi lekcjami mieliśmy 2 przerwy 5-minutowe, jedną 20-minutową na kawę oraz 40-minutową na lunch. To był dla mnie czas bardzo wytężonej pracy. Z drugiej strony zaś przypatrywałam się moim nauczycielom, starałam się podpatrzeć ich metody pracy, sposób komunikacji ze studentami, ich przygotowanie i pomysł na zajęcia.

Jedna z gier dydaktycznych, jaką poznałam podczas nauki w Cork, wymagała użycia losowego czasomierza. Dzięki pomocy mojego męża - programisty, mamy możliwość korzystać z takiego narzędzia w wersji internetowej.

NAUKA PRZEZ ZABAWĘ - gra „BUZZED OUT”

Jest to odmiana kalamburów słownych.

Kolejna gra, w której emocji jest mnóstwo.
Ćwiczy refleks i precyzję wypowiedzi. Trzeba słuchać uważnie, myśleć logicznie, współpracować w grupie i działać pod presją czasu.

NAUKA PRZEZ ZABAWĘ - gra „Connections”

Na wstępie muszę uprzedzić, że opis gry brzmi skomplikowanie. Zachęcam jednak do przebrnięcia przez zawiłość zasad. Naprawdę warto! Gra ćwiczy refleks oraz umiejętność logicznego myślenia, wnioskowania i precyzyjnego wypowiadania się. Uczy także myślenia strategicznego i współpracy. A wszystko to dzieje się w atmosferze dużych emocji i zaangażowania grających.
Wypieki na twarzach, podskakiwanie z emocji na krzesłach i prośby, żeby grać dalej mimo końca lekcji są tutaj gwarantowane 😊!

Połączenie metody stacji (przystanków) z zabawą w głuchy telefon

Metoda ta ćwiczy bardzo szeroki wachlarz umiejętności: czytanie ze zrozumieniem, słuchanie, precyzyjne formułowanie poleceń, precyzyjne wysławianie się, współpracę w zespole.

Można ją wykorzystać do wprowadzania nowych zagadnień lub utrwalania poznanych definicji. W pierwszym przypadku dodatkowo powoduje zapamiętywanie nowych zagadnień.

Odkrycie możliwości, jakie daje platforma eTwinnig, stało się źródłem wielu inspiracji dla naszego zespołu projektowego. 

I mimo, że zakończyliśmy realizację projektu i weszliśmy w etap raportowania, kontynuujemy nasze działania eTwinningowe wykorzystując kontakty i pomysły, jakie narodziły się  w trakcie pracy nad projektem "Muzyczny Klucz do Europy".

W nowym roku szkolnym podjęliśmy współpracę w ramach kolejnych ciekawych projektów eTwinning.

Realizując projekt "Muzyczny Klucz do Europy" odkryliśmy nieograniczone możliwości platformy eTwinning. Przystąpiliśmy do kilku projektów, niektóre inicjowaliśmy samodzielnie. Nasze zaangażowanie zostało docenione. "Droga Krzyżowa – The Way of the Cross" został odznaczony eTwinning Quality Label. 

Bardzo nas cieszy otrzymane wyróżnienie. Jest dla nas motywacją do dalszej pracy.


Projekt "Muzyczny klucz do Europy" jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.

Treść strony internetowej odzwierciedla jedynie stanowisko jej autorów
i Komisja Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+
nie ponoszą odpowiedzialności za jej zawartość merytoryczną.