NAUKA PRZEZ ZABAWĘ - gra „BUZZED OUT”

Jest to odmiana kalamburów słownych.

Kolejna gra, w której emocji jest mnóstwo.
Ćwiczy refleks i precyzję wypowiedzi. Trzeba słuchać uważnie, myśleć logicznie, współpracować w grupie i działać pod presją czasu.

NAUKA PRZEZ ZABAWĘ - gra „Connections”

Na wstępie muszę uprzedzić, że opis gry brzmi skomplikowanie. Zachęcam jednak do przebrnięcia przez zawiłość zasad. Naprawdę warto! Gra ćwiczy refleks oraz umiejętność logicznego myślenia, wnioskowania i precyzyjnego wypowiadania się. Uczy także myślenia strategicznego i współpracy. A wszystko to dzieje się w atmosferze dużych emocji i zaangażowania grających.
Wypieki na twarzach, podskakiwanie z emocji na krzesłach i prośby, żeby grać dalej mimo końca lekcji są tutaj gwarantowane 😊!

Połączenie metody stacji (przystanków) z zabawą w głuchy telefon

Metoda ta ćwiczy bardzo szeroki wachlarz umiejętności: czytanie ze zrozumieniem, słuchanie, precyzyjne formułowanie poleceń, precyzyjne wysławianie się, współpracę w zespole.

Można ją wykorzystać do wprowadzania nowych zagadnień lub utrwalania poznanych definicji. W pierwszym przypadku dodatkowo powoduje zapamiętywanie nowych zagadnień.

Odkrycie możliwości, jakie daje platforma eTwinnig, stało się źródłem wielu inspiracji dla naszego zespołu projektowego. 

I mimo, że zakończyliśmy realizację projektu i weszliśmy w etap raportowania, kontynuujemy nasze działania eTwinningowe wykorzystując kontakty i pomysły, jakie narodziły się  w trakcie pracy nad projektem "Muzyczny Klucz do Europy".

W nowym roku szkolnym podjęliśmy współpracę w ramach kolejnych ciekawych projektów eTwinning.

Realizując projekt "Muzyczny Klucz do Europy" odkryliśmy nieograniczone możliwości platformy eTwinning. Przystąpiliśmy do kilku projektów, niektóre inicjowaliśmy samodzielnie. Nasze zaangażowanie zostało docenione. "Droga Krzyżowa – The Way of the Cross" został odznaczony eTwinning Quality Label. 

Bardzo nas cieszy otrzymane wyróżnienie. Jest dla nas motywacją do dalszej pracy.

Założeniem międzynarodowego projektu projektu "We're not so far" jest poznawanie zwyczajów związanych z codziennym życiem rówieśników w kilku krajach Europy - Włochy, Irlandia, Turcja, Litwa i Polska.

Partnerami projektu są szkoły z wymienionych krajów.

Uczniowie klasy V b wymieniają się listami z uczniami szkół biorących udział w projekcie, językiem kontaktowym jest język angielski.

W marcu i kwietniu 2018 r. realizowaliśmy projekt eTwinning, którego celem było pogłębienie wiadomości uczniów na temat nabożeństwa Drogi Krzyżowej. W projekcie uczestniczyło aż sześć szkół.

Na początku każda szkoła miała za zadanie przygotować propozycje logo projektu, z których potem wspólnie wybieraliśmy zwycięski projekt.

13 lutego 2018 r. zespół projektowy zorganizował szkolenie „Załóż projekt eTwinning" poprowadzone przez ambasadora programu eTwinning p. Jowitę Królikowską.

Uczyliśmy się wykorzystywać i obsługiwać narzędzia portalu eTwinning – eTwinning Live i TwinSpace.

W zajęciach uczestniczyli także chętni nauczyciele niebiorący udziału w projekcie "Muzyczny Klucz do Europy", jednak zainteresowani potencjalnym uczestnictwem w programie Erasmus+ w przyszłości. 

Zarażamy naszą aktywnością innych!

Projekt eTwinning "Chillout - Z muzyką przez świat" realizujemy we współpracy ze szkołami w Warszawie i Majdanie Starym .

Projekt zakłada połączenie elementów muzykoterapii z nauką języka angielskiego poprzez wykorzystanie wiedzy kulturowej o innych krajach.

Podczas mojej mobilności w Cork poznałam nauczycielkę ze Szkoły Podstawowej nr 6 im. Janusza Korczaka w Jastrzębiu-Zdroju. W trakcie wspólnej wycieczki do fortu w Kinsale postanowiłyśmy, że po powrocie do Polski przygotujemy wspólny projekt. Jego celem będzie zaznajomienie uczniów naszych szkół z kulturą i tradycją Zielonej Wyspy.  

Po kilku miesiącach powstał projekt "Dzień świętego Patryka". Dołączyła do nas p. Agnieszka Konicka-Kula. Przystąpiłyśmy do pracy z zapałem, z głowami pełnymi pomysłów. Nasi uczniowie poznali wiele nowych informacji. My natomiast miałyśmy okazję wrócić wspomnieniami do miłych wakacyjnych wrażeń oraz nauczyć się zarządzać projektem platformy eTwinning.

W ramach aktywności na platformie eTwinning dwie nauczycielki wzięły udział w seminarium szkoleniowo-kontaktowym "Aktywna tablica z eTwinning" organizowanym przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w dniach 5-6 kwietnia 2018 w Zamościu. Seminarium skierowane było do nauczycieli wszystkich przedmiotów na różnych poziomach edukacyjnych (od przedszkola do matury), którzy chcieli podjąć współpracę krajową w ramach programu eTwinning oraz zapoznać się z możliwościami wykorzystania tablicy interaktywnej na  zajęciach edukacyjnych.

Jednym z moich działań po mobilności Erasmus+ było podjęcie działań na platformie eTwinning, której owocem jest współpraca z jedną z krakowskich szkół. Projekt ten okazał się ogromną przygodą dla mnie oraz dzieci.
Moi uczniowie mieli ogromną frajdę mogąc prezentować się starszym kolegom z Krakowa.
Wymiana listów, maili oraz zdjęć bardzo urozmaiciła nasze zajęcia. W tradycyjny sposób byłoby trudniej przekazać wiedzę o współpracujących miastach. Projekt wciąż trwa. Obecnie będziemy prezentować nasze umiejętności muzyczne nagrywając „Prząśniczkę” i audiobook z legendami o Łodzi.


Projekt "Muzyczny klucz do Europy" jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.

Treść strony internetowej odzwierciedla jedynie stanowisko jej autorów
i Komisja Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+
nie ponoszą odpowiedzialności za jej zawartość merytoryczną.