W dniach 5-6 kwietnia 2018 r. razem z p. Dominiką Lenarczyk-Paprocką brałam udział w seminarium szkoleniowo-kontaktowym "Aktywna tablica z eTwinning" organizowanym przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w Zamościu.
Ze szkolenia przywiozłyśmy cały zestaw linków do aplikacji, które można wykorzystać do przygotowania ciekawych interaktywnych lekcji.


W aplikacji dostępne są filmiki z nagraniami układów choreograficznych, ćwiczeń oddechowych, koordynacyjnych itp. 
Portal można wykorzystać organizując aktywne przerwy.


Quizlet Live to niezwykle motywująca gra klasowa, w trakcie której uczniowie pracują w zespołach nad odpowiednim dopasowaniem pojęć i definicji. Grę wygrywa zespół, który jako pierwszy prawidłowo dopasuje wszystkie pojęcia i definicje bez żadnej pomyłki.


Wirtualny minutnik. Idealny do odmierzania czasu. Atrakcyjny, bo może mieć różną postać. 

Aplikacja do tworzenia kodów QR.

Strona, na której tworzymy kod QR do zamalowanie - automatycznie generuje i podaje nam informacje, które cyferki lub literki należy zamalować. 
Dokładny opis, jak korzystać z tej aplikacji, znajduje się w artykule: Z(a)maluj sobie kod!

Aplikacja służąca do interakcji z uczestnikami, w której odpowiadają oni na pytania lub zadają pytania prowadzącym.

W aplikacji QuickDraw dostajemy proste hasło, które musimy narysować za pomocą palca na ekranie smartfona, czy myszki na ekranie komputera. Sztuczna inteligencja ma zadanie rozpoznać rysowany przez nas kształt. Może to być równie dobrze pająk, palec albo budzik. 
Dodatkowo powtarzamy angielski :)

Aplikacja, w której można przygotować napis wyglądający jak czołówka filmu "Star Wars".

Aplikacja, w której ćwiczy się angielski (albo inny język) pisząc teksty wybranych piosenek wyświetlanych na ekranie.

Aplikacja do tworzenia interaktywnych puzzli - ciekawy sposób podania klasie np. tematu lekcji.

Aplikacja do porządkowania linków w postaci ikonek.

Aplikacja do tworzenia profesjonalnych plakatów, zaproszeń, broszur, prezentacji.

Aplikacja wspomagająca pracę podczas lekcji, wyposażona w elementy przydatne przy ocenianiu kształtującym, czasomierz, miernik poziomu głośności itp.

Aplikacja pozwalająca na symultaniczne pisanie na ekranie dotykowym (tablecie, smartfonie, tablicy interaktywnej).


Projekt "Muzyczny klucz do Europy" jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.

Treść strony internetowej odzwierciedla jedynie stanowisko jej autorów
i Komisja Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+
nie ponoszą odpowiedzialności za jej zawartość merytoryczną.