Tutaj będziemy publikować materiały, jakie stworzymy i zgromadzimy podczas kursów
oraz w trakcie realizacji projektu (konspekty, pomoce, foldery).


Lekcję "W ogrodzie" przeprowadziłam po wizycie mojej klasy na pikniku ekologicznym. Tam, za zebrane wcześniej makulaturę i zużyte baterie, dzieci dostały sadzonki młodych drzewek. Był to dla mnie pretekst do przeprowadzenia zajęć przyrodniczo-językowych.
Ich celem było uwrażliwienie dzieci na piękno przyrody oraz nauka słownictwa w języku angielskim związanego z ogrodem.

CLIL to fascynująca metoda, która pozwala dzieciom uczyć się języka angielskiego przy okazji nauki innych przedmiotów.
Z angielskiego Content and Language Integrated Learning, czyli uczenie się gramatyki i słówek przy okazji.
Lekcje opierają się na tematach z życia wziętych z różnych dziedzin.

W dniach 5-6 kwietnia 2018 r. razem z p. Dominiką Lenarczyk-Paprocką brałam udział w seminarium szkoleniowo-kontaktowym "Aktywna tablica z eTwinning" organizowanym przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w Zamościu.
Ze szkolenia przywiozłyśmy cały zestaw linków do aplikacji, które można wykorzystać do przygotowania ciekawych interaktywnych lekcji.

Cambridge jest miastem znanym przede wszystkim z jednego z najstarszych i najlepszych uniwersytetów na świecie – University of Cambridge. Każdego roku wielu młodych ludzi z różnych stron świata pragnie rozpocząć swoją studencką karierę właśnie tutaj.

Podczas mojego pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyłam w spotkaniu z przedstawicielem uniwersytetu, który opowiadał o tym, co należy zrobić, aby dostać się na swoje wymarzone studia.

Moje zajęcia z języka angielskiego były bardzo intensywne. Trwały codziennie od 9.00 do 15.30. Pomiędzy poszczególnymi lekcjami mieliśmy 2 przerwy 5-minutowe, jedną 20-minutową na kawę oraz 40-minutową na lunch. To był dla mnie czas bardzo wytężonej pracy. Z drugiej strony zaś przypatrywałam się moim nauczycielom, starałam się podpatrzeć ich metody pracy, sposób komunikacji ze studentami, ich przygotowanie i pomysł na zajęcia.

Jedna z gier dydaktycznych, jaką poznałam podczas nauki w Cork, wymagała użycia losowego czasomierza. Dzięki pomocy mojego męża - programisty, mamy możliwość korzystać z takiego narzędzia w wersji internetowej.

NAUKA PRZEZ ZABAWĘ - gra „BUZZED OUT”

Jest to odmiana kalamburów słownych.

Kolejna gra, w której emocji jest mnóstwo.
Ćwiczy refleks i precyzję wypowiedzi. Trzeba słuchać uważnie, myśleć logicznie, współpracować w grupie i działać pod presją czasu.

NAUKA PRZEZ ZABAWĘ - gra „Connections”

Na wstępie muszę uprzedzić, że opis gry brzmi skomplikowanie. Zachęcam jednak do przebrnięcia przez zawiłość zasad. Naprawdę warto! Gra ćwiczy refleks oraz umiejętność logicznego myślenia, wnioskowania i precyzyjnego wypowiadania się. Uczy także myślenia strategicznego i współpracy. A wszystko to dzieje się w atmosferze dużych emocji i zaangażowania grających.
Wypieki na twarzach, podskakiwanie z emocji na krzesłach i prośby, żeby grać dalej mimo końca lekcji są tutaj gwarantowane 😊!

Połączenie metody stacji (przystanków) z zabawą w głuchy telefon

Metoda ta ćwiczy bardzo szeroki wachlarz umiejętności: czytanie ze zrozumieniem, słuchanie, precyzyjne formułowanie poleceń, precyzyjne wysławianie się, współpracę w zespole.

Można ją wykorzystać do wprowadzania nowych zagadnień lub utrwalania poznanych definicji. W pierwszym przypadku dodatkowo powoduje zapamiętywanie nowych zagadnień.


Projekt "Muzyczny klucz do Europy" jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.

Treść strony internetowej odzwierciedla jedynie stanowisko jej autorów
i Komisja Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+
nie ponoszą odpowiedzialności za jej zawartość merytoryczną.