Londyn powitał mnie deszczem. Do tego prawie środek nocy, dojazd do hostelu z dwiema przesiadkami i ja bez biletu! Okazało się, że kierowcy czerwonych autobusów są bardzo mili i bez większych kłopotów dotarłam na miejsce.

Położony w drugiej strefie Londynu akademik jest nowoczesnym budynkiem, bardzo dobrze wyposażonym i przyjaznym. Mam pokój jednoosobowy ze wspólnym aneksem kuchennym z sąsiadującą Niemką. Dojazd do centrum Londynu zajmuje mi ok. 30 minut.

Pierwszy dzień w szkole językowej LSI – Language Studies International w Bloomsbury nie był łatwy. Nieużywany język angielski bardzo powoli wychodził z zakamarków mojej pamięci. Na szczęście życzliwość i wyrozumiałość zarówno prowadzących jak i uczestników dodała mi pewności. Mam nadzieję, że z każdym dniem będzie lepiej ?. Okazało się, że w ramach Erasmusa uczestniczą w kursie tylko Polacy, pozostali uczestnicy są w większości spoza UE.

Po napisaniu testu i rozmowie podzielono nas na grupy pod względem umiejętności językowych.

Ponieważ wybrałam kurs intensywny zajęcia mam od 9 do 13 i od 14 do 15.45. Po zajęciach zwiedzanie Londynu w towarzystwie Agnieszki.

Pierwsze kroki skierowałyśmy oczywiście na Trafalgar Square, plac który znajduje się w centrum miasta. Nazwę nadano mu dla uczczenia zwycięstwa Nelsona w bitwie pod Trafalgarem. Stąd na środku placu wznosi się kolumna admirała lorda Nelsona. W narożnikach stoją cztery cokoły z posągami, przy czym jeden z nich służy do wystawiania dzieł sztuki współczesnej.

Trafalgar Square będzie częstym miejscem naszych odwiedzin, gdyż tu przechodzi wiele tras turystycznych a przede wszystkim National Galery, która jeszcze przed nami.

Choć powitanie było deszczowe pierwszy dzień minął w dobrym nastroju a nad Londynem zaświeciło słońce!


Projekt "Muzyczny klucz do Europy" jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.

Treść strony internetowej odzwierciedla jedynie stanowisko jej autorów
i Komisja Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+
nie ponoszą odpowiedzialności za jej zawartość merytoryczną.