„This is not happening”- to pierwsza myśl, gdy zobaczyłam swoją spakowaną walizkę jadącą w czeluści samolotu na Lublinku. Po ponad 10 miesiącach syzyfowej pracy polegającej na zbieraniu dokumentów, podpisów, pełnomocnictw, pisaniu planów rozwoju szkoły dotarło do mnie, że jednak ten biurokratyczny maraton będzie miał swoje realne przełożenie na wyjazd. 

Znam Londyn z perspektywy turystki oprowadzanej przez osoby, które tu mieszkają. A wiadomo, jak wygląda takie zwiedzanie – człowiek chodzi ślepo za przewodnikiem i oddaje się podziwianiu, a nie orientacji w terenie i zapamiętywaniu, gdzie jaki przystanek, gdzie metro itp. Tym razem jest inaczej…? Tym razem nie wypuszczam z rąk mapy. Akademik, w którym mieszkam położony jest w dzielnicy Islington - to  dość blisko centrum więc udaje mi się jak na razie przemierzać  Londyn na piechotę. 

Wybrałam kurs metodyczny dla nauczycieli języka angielskiego: Current Trends in Methodology – Theory and Practice  czyli bieżące trendy w metodyce nauczania języka. Liczę na to, że odświeżę sobie moją wiedzę metodyczną i dowiem się co jest teraz na „topie” w nauczaniu. Mam nadzieję, że będzie więcej practice niż theory?. Dzisiejsze zajęcia były dopiero smakowitą zapowiedzią tego, czym będziemy się zajmować przez następne dwa tygodnie. W grupie dziesięciu osób znajduje się: Chinka, Węgier, Dunka i Duńczyk, Rosjanka, Hiszpanka i…cztery Polki! Poznawaliśmy dziś siebie nawzajem, nasze podejście do zawodu nauczyciela języka obcego, czym się kierujemy w pracy, jakie są nasze radości i rozczarowania.

Zrobiłam dziś mnóstwo notatek, ale na czerwono zakreśliłam słowa Carla Rogers’a, które przytoczył prowadzący nasze zajęcia – Nick: 

„Being a teacher is about * genuineness * acceptance * empathy”

 Ci z moich uczniów, którzy stosują już „magic sheet” na naszych zajęciach, domyślają się, jak to skomentowałam. I couldn’t agree more…


Projekt "Muzyczny klucz do Europy" jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.

Treść strony internetowej odzwierciedla jedynie stanowisko jej autorów
i Komisja Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+
nie ponoszą odpowiedzialności za jej zawartość merytoryczną.